Na temelju analize, kao glavne prednosti hrvatskoga sustava obrazovanja i osposobljavanja naglašene su niska stopa ranog napuštanja školovanja i visoka stopa nastavka školovanja nakon srednje strukovne škole. Također, kao pozitivno istaknuto je i donošenje sveobuhvatne Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Uz to, istaknuti su i glavni izazovi koji uključuju poboljšanje rezultata u matematici u osnovnim i srednjim školama, modernizaciju nastavnih programa za strukovno obrazovanje u skladu s potrebama tržišta rada te povećanje pristupa visokom obrazovanju i smanjenje stope odustajanja od studija. Također, kao problem je izdvojena niska stopa sudjelovanja u predškolskom odgoju i obrazovanju te cjeloživotnom učenju, kao i nedovoljni kapaciteti u ustanovama za predškolski odgoj i obrazovanje te nedovoljno zakonski uređen sustav obrazovanja odraslih.
Nakon prezentacije publikacije održana je panel rasprava u kojoj su svoj osvrt iz perspektiva različitih razina obrazovanja dali članovi Posebnoga stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije prof. dr. sc. Neven Budak, prof. dr. sc. Vladimir Mrša i dr. sc. Petar Bezinović te pomoćnik ministra znanosti, obrazovanja i sporta za odgoj i obrazovanje g. Staša Skenžić.