U Rijeci je 7. prosinca 2018. održana konferencija pod nazivom Hrvatski kvalifikacijski okvir - mehanizam za osiguravanje relevantnosti obrazovanja. Konferenciju već četvrtu godinu u nizu organiziralo je Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, a ove godine uključilo se i Sveučilište u Rijeci u povodu obilježavanja 45 godina rada Sveučilišta. Približno 300 posjetitelja sudjelovalo je na konferenciji.
Konferenciju je otvorila predsjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala prof. dr. sc. Ružica Beljo Lučić, koja je istaknula ključne rezultate ovog vijeća u 2018. godini. Zatim se sudionicima obratila rektorica Sveučilišta u Rijeci prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija istaknuvši potrebu relevantnosti obrazovanja za tržište rada, za društvo i za pojedinca. Naposljetku je sudionike uvodno pozdravila ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak osvrnuvši se na reforme u obrazovanju na svim razinama.
U plenarnom dijelu, Daria Arlavi, savjetnica za obrazovanje pri Stalnom predstavništvu RH pri Europskoj uniji, prikazala je EU trendove i politike obrazovanja te hrvatsko obrazovanje u EU kontekstu, a Mladen Pejković i Siniša Reljić osvrnuli su se na relevantnost obrazovanja iz vizure poslodavaca.
U paralelnim cjelinama predstavile su se i raspravile novosti sa svih razina obrazovanja u Hrvatskoj.
Posjetiteljima je predstavljen eksperimentalni program provedbe cjelovite kurikularne reforme, a škole koje sudjeluju u programu „Škola za život“ podijelile su sa sudionicima konferencije svoja iskustva s promjenama koje uvodi ovaj program. Prikazani su i rezultati projekta e-Škole kojim je osnažena digitalna spremnost škola u Hrvatskoj.
U cjelini o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju raspravljalo se o dualnom obrazovanju kao modelu u kojem je naglašena partnerska suradnja obrazovnih institucija i poslodavaca, s ciljem kvalitetne i adekvatne pripreme učenika za tržište rada i cjeloživotno obrazovanje. Svoja iskustva su predstavile strukovne škole iz različitih regija Republike Hrvatske koje su postale regionalni centri kompetentnosti.
U paralelnoj cjelini o unapređenju i verifikaciji ishoda učenja u visokom obrazovanju sudionicima je predstavljen zakonodavni okvir, kao i prilike za razvojne projekte kojima se osigurava kvaliteta stjecanja ishoda učenja kroz rad, a prezentirana su i iskustva riječkog Sveučilišta s nastavnim/stručnim bazama i mogućnostima unapređenja razine kvalitete učenja kroz rad.
Nacionalna razvojna strategija do 2030. godine potaknula je raspravu o učinkovitosti formiranja i promišljanja dugoročnih strateških ciljeva Hrvatske te o dosadašnjem napretku u izradi ovog dokumenta iz perspektive članova tematskih radnih skupina. Rasprava o sustavu priznavanja i vrednovanja prethodnog učenja vodila se iz perspektive potreba razvoja takvog sustava u obrazovanju odraslih, na nacionalnoj razini, te u visokom obrazovanju, iz perspektive zadaća, mogućnosti i spremnosti visokih učilišta.
U okviru knowledge caféa posjetitelji su imali priliku u razgovoru s moderatorima doznati više o nekoliko aktualnih tema bitnih za razvoj ljudskih potencijala.
Događaj je organiziran uz potporu darovnice Europske komisije za podršku nacionalnim koordinacijskim točkama za Europski kvalifikacijski okvir i projekta Uspostava i upravljanje Registrom HKO-a kao podrška radu sektorskih vijeća i ostalih dionika u procesu provedbe HKO-a, koji je sufinancirala Europska unija iz Europskoga socijalnog fonda (u sklopu Operativnoga programa „Učinkoviti ljudski potencijali“) uz podršku Sveučilišta u Rijeci.