Teme seminara bile su:
- usklađivanje aktivnosti na razvoju nacionalnih kvalifikacijskih okvira koji su u nekim zemljama regije već povezani s Europskim kvalifikacijskim okvirom (nacionalni kvalifikacijski okviri jedan su od ključnih alata u priznavanju kvalifikacija),
- razmatranje danskog modela regionalnog (nordijskog) umrežavanja aktivnosti na priznavanju visokoškolskih kvalifikacija (posebni gost bio je stručnjak iz Danske),
- rasprava o izradi zajedničkog prijedloga projekta za program Erasmus+ radi osiguravanja financijskih sredstava za veliki raspon aktivnosti koje bi u srednjoročnom razdoblju unaprijedile politiku priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija, što je i jedna od preporuka ovogodišnje konferencije ministara obrazovanja svih zemalja Europskog prostora visokog obrazovanja.
- Regionalnu suradnju u području obrazovanja treba povećati npr. podnošenjem zajedničkog prijedloga projekta u sklopu programa Erasmus+ koji može uključiti regionalnu konferenciju ministara obrazovanja i usvajanjem Zajedničke deklaracije o automatskom priznavanju visokoškolskih kvalifikacija koje zadovoljavaju kriterije osiguravanja kvalitete.
- Predstavnici svih ministarstava obrazovanja izrazili su interes za sudjelovanje u konzorciju prijedloga projekta na temu automatskog priznavanja visokoškolskih kvalifikacija koji treba izraditi do veljače 2016.
- Suradnja nordijskih zemalja može poslužiti kao primjer dobre prakse.
- U regiji postoje razlike u kvaliteti visokih učilišta, programa i kvalifikacija, pa im prilikom priznavanja treba pristupati na drukčije načine.
- Osiguravanje kvalitete ključno je za buduće aktivnosti koje se odnose na priznavanje. Dio država treba uložiti veće napore kako bi se u cjelini poštovali Europski standardi i smjernice ("European Standards and Guidelines"). Zemlje jugoistočne Europe u različitim su fazama razvoja nacionalnih kvalifikacijskih okvira. Dio država treba uložiti dodatne napore u njegovo povezivanje s Europskim kvalifikacijskim okvirom jer je to preduvjet za automatsko priznavanje kvalifikacija.
- Automatsko priznavanje nekih visokoškolskih kvalifikacija moguće je uspostaviti i treba ga temeljiti na povjerenju.
- Automatsko priznavanje odnosilo bi se samo na kvalifikacije koje zadovolje uvjete za uvrštavanje u registar kvalifikacija na koje bi se odnosilo automatsko priznavanje u ostalim državama regije.
- Neke zemlje već imaju određeni oblik automatskog priznavanja, no kriteriji nisu dovoljno razrađeni. Veću pozornost treba posvetiti kvaliteti kvalifikacije.
- Uloga međunarodne organizacije ERI SEE je da ne bude samo platforma za suradnju ministarstava obrazovanja regije, nego i prijavitelj projekata koji će omogućiti veći raspon aktivnosti od sadašnjih koje je moguće provesti sa sredstvima iz nacionalnih članarina država članica ERI SEE-a.
Ovim seminarom Hrvatska je nastavila aktivno podržavanje aktivnosti koje pridonose razvoju politike visokog obrazovanja u regiji, čime se neizravno pridonosi nastavku procesa proširenja EU-a na države jugoistočne Europe. Budući da se Europskim kvalifikacijskim okvirom vlade potiču da priznavanje kvalifikacija učine lakšim i transparentnijim, nacionalni kvalifikacijski okviri trebali bi u svim zemljama regije postati važan instrument u postupku priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija.