Održana radionica Mikrokvalifikacije za cjeloživotno učenje - izazovi i prilike, 23. rujna 2024.

Održana radionica Mikrokvalifikacije za cjeloživotno učenje - izazovi i prilike, 23. rujna 2024.

 

U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i mladih (MZOM) održana je 23. rujna 2024. godine radionica Mikrokvalifikacije za cjeloživotno učenje - izazovi i prilike u zajedničkoj organizaciji Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala. Radionica je organizirana s ciljem razmjene iskustava i perspektive različitih dionika u primjeni Preporuke o Europskom pristupu mikrokvalifikacijama za cjeloživotno učenje i zapošljivost, koju je Vijeće Europske unije usvojilo 2022. godine. Na radionici je predstavljen europski i nacionalni strateški okvir na koji se naslanja i razvoj mikrokvalifikacija u Hrvatskoj, kao i nacionalni zakonodavni kontekst i metodološke smjernice koje se primjenjuju u visokom obrazovanju i u obrazovanju odraslih. Iznesena su iskustva ustanova koje izvode programe mikrokvalifikacija kako bi se razmijenili primjeri dobre prakse i različiti pristupi razvoju ovih programa. Osim toga, moglo se doznati na koje su izazove naišle različite obrazovne ustanove i kako su ih premostile. Dionici iz sustava za osiguravanje kvalitete programa mikrokvalifikacija raspravili su mogu li se primijeniti mehanizmi osiguravanja kvalitete tako da se osigura provedba kvalitetnih i relevantnih programa, a ujedno omogući i njihova fleksibilnost i inovativnost. S obzirom na to da je važan aspekt razvoja sustava mikrokvalifikacija povećati zapošljivost pojedinaca i neprekidno ulagati u prepoznatljivost mikrokvalifikacija kod poslodavaca, ministarstvo nadležno za rad i Hrvatska udruga poslodavaca dali su svoj osvrt na povezanost mikrokvalifikacija s tržištem rada kao i na daljnje potrebne aktivnosti kojima se može unaprijediti sustav mikrokvalifikacija u Hrvatskoj.

 

Zaključeno je da bi daljnjem razvoju mikrokvalifikacija pridonijelo da obrazovne ustanove više usmjere nove programe k deficitarnim zanimanjima (na raspolaganju su vaučeri), kao i da  visoka učilišta uključe svoje bivše studente (alumnije) u izradu i ponudu obrazovnih programa, pri čemu ih treba tražiti da iskažu svoje potrebe. Mikrokvalifikacije su instrument za brzo rješavanje nedostataka novih znanja i vještina pri čemu obrazovne ustanove trebaju biti spremne za brzu izradu novih programa kad više ne postoji potreba za izvođenjem postojećih, uzimajući u obzir i potrebe osoba sa završenim osnovnoškolskim obrazovanjem.